Imprezy firmowe to znakomity sposób na integrację zespołu i zwiększanie satysfakcji z pracy. Wiedzą o tym osoby zarządzające w dużych korporacjach, wiedzą o tym właściciele niewielkich firm. Jednak aby impreza firmowa była wydarzeniem, w którym pracownicy chętnie biorą udział i po którym miło go wspominają, należy pamiętać o najważniejszych zasadach organizacji dobrej imprezy firmowej. Jaki jest przepis na udaną imprezę firmową?
Planowanie udanej imprezy firmowej
Aby impreza firmowa była udana, należy ją odpowiednio zaplanować. Planowanie takich zagadnień, jak termin, a następnie miejsce eventu, należy zacząć z dużym wyprzedzeniem. Pamiętajmy, że im wcześniej pracownicy będą poinformowani o wydarzeniu, tym więcej osób będzie mogło w nim uczestniczyć. Planując wyjazdy integracyjne dla firm, musimy działać z trzy- a nawet czteromiesięcznym wyprzedzeniem. W przypadku wieczornej imprezy firmowej na miejscu, wystarczy jedno- lub dwumiesięczne wyprzedzenie, w zależności od skali i charakteru wydarzenia.
W planach należy także uwzględnić budżet – z wiedzą o nim należy rozpocząć poszukiwania miejsca na imprezę firmową. Przyłóżmy się do tego zadania, aby miejsce spełniało nasze oczekiwania pod względem:
- liczby uczestników, jakie miejsce może ugościć
- lokalizacji
- charakteru miejsca
Decydując się wieczorną imprezę firmową „gdzieś za miastem”, musimy zapewnić uczestnikom dojazd i powrót. Jeśli zaś chodzi o charakter miejsca, wybierzmy takie, w którym z powodzeniem zrealizujemy nasze dalsze plany.
Udana impreza firmowa – czyli jaka?
Organizując imprezę firmową, należy uwzględnić cel, a także zainteresowania pracowników. Jeśli będzie to impreza okolicznościowa, nie może zabraknąć elementów, które będą o tych okolicznościach przypominać wszystkim uczestnikom zabawy. Warto także przynajmniej część atrakcji dostosować do hobby i stylu życia osób, które wezmą udział w imprezie firmowej. Aktywny wypoczynek, gry planszowe, muzyka i inne zainteresowania możemy wpleść w line up imprezy.
Impreza firmowa – jak każde wydarzenie – powinna być także dobrze wypromowana. Taka promocja, nie tylko poprzez intranet, ale inne dostępne środki przekazu, to nie tylko sposób na przekazanie najważniejszych informacji o wydarzeniu, jak termin i miejsce imprezy. To także doskonały sposób na zwiększenie zaangażowania. Możemy urządzić mini-konkursy, loterie i inne zabawy, które będę przybliżać uczestników do prawdziwie imprezowego nastroju i które będą dodatkową atrakcją. To nie musi być nic spektakularnego – ważne, aby przed imprezą firmową kilkukrotnie (lub częściej) o niej przypominać.
Udana impreza firmowa to czas, gdy pracownicy się integrują, lepiej poznają, a ich znajomości wychodzą poza strefę zawodową. Dla wielu osób to także okazja, by oderwać się od codziennych (zawodowych i domowych) obowiązków, bawić się i korzystać z przygotowanych dla nich atrakcji.